Instruksen gjelder for alle som har brukertilgang i Websak.
1
|
Gjøre deg kjent med og følge de til enhver tid gjeldende instruksene, rutinene, retningslinjene og andre føringer for bruk av WebSak.
|
2
|
Registrere arkivverdige dokumenter, e-poster og annet som er arkivverdig i WebSak.
- Disse skal altså ikke lagres på hjemmeområder, i innbokser, skrivebord m.m.
- Vær obs på at også smser, facebookkorrespondanse, lydopptak m.m. er å anse som dokumenter, og kan være arkivverdig.
|
3
|
Vurdere om du er rett saksbehandler når du blir satt som ansvarlig for en sak eller et dokument i WebSak. Dersom du ikke skal være ansvarlig for saken eller dokumentet, må du sørge for at rett person blir satt som ansvarlig.
|
4
|
Sette på eventuelle kopimottakere på dokumenter du settes som ansvarlig for i WebSak. NB: Dersom rådmann eller ordfører skal ha kopi, skal dette gjøres ved å sende en oppgave til vedkommende hvor det begrunnes hvorfor vedkommende får kopi.
|
5
|
Vurdere om dokumenter må unntas offentligheten, samt gradere dokumenter som skal unntas offentligheten.
NB: Du må også vurdere om dokumenter som andre har satt deg som saksbehandler for har fått korrekt gradering.
|
6
|
Besvare eller avskrive innkommende dokumenter du er saksbehandler på.
|
7
|
Behandle/besvare oppgaver m.m. du mottar via oppgavefunksjonen i WebSak.
|
8
|
Fortløpende ferdigstille og/eller ekspedere dokumentene du selv produserer i WebSak.
|
9
|
Styre tilgang til de sakene og dokumentene du er ansvarlig for i WebSak.
- Eier av saken (saksansvarlig) gir selv tilgang til andre saksbehandlere ved behov.
- Eier av dokumentet (saksbehandler) skal enten
- selv gi tilgang til andre saksbehandlere ved behov, eller
- gi skriftlig beskjed til dokumentsenteret ved å bruke oppgavefunksjonen i WebSak.
|
10
|
Bruke funksjonen for stedfortreder i WebSak dersom det blir behov for dette, slik at saker og dokumenter som settes på deg blir fulgt opp.
|